Current updates:
Aku penulis ceritera hidup dari kaca mata aku, kadang boleh diterima akal dan fikiran, kadang juga hanya aku yg setuju dengan pendapat aku. terserah apa yg ada di fikiran kalian, asalkan kalian bahgia !

Sunday 2 November 2014

kita ♥


Alhamdulillah
harini aku rasa sendiri sakitnya jatuh, mungkin kalau habit kau selalu jatuh kau takkan rasa macam mana aku jatuh. bunyi remuk kecamuk yg kau takkan dapat rasa dan dengar, remuk bukan lagi sekadar bunyi pinggan pecah mahupun bunyi dikala kau jatuh tangga, mungkin juga bukan bunyi jatuh yg kau sangka sekadar tangisan yg kedengaran, tidak. apa yg aku rasa adalah remuk yg berterusan, bunyi yg akan selalu berlagu di luang legar hati ku.

harini aku jatuh tersungkur dan berdarah. harini di mana aku sedar angan2 memang tak brguna, it keeps me alive even when i am dying inside. tapi harini jugak hari dimana hari terakhir aku akan rasa macam nii, hari di mana aku rasa aku bangun dari mimpi indah, hari di mana aku cuba hadapi semuanya seorang diri, hari di mana aku lemah sendiriann.

aku belajar bangun sendiri walaupun kau yg tolak aku jatuh, namun sikit kau tak paling, malah kau sombong atas muka bumi yg brpaksi kan langit yg sama. kau akan rasa sendri sakitnya berada dalam kasut aku ketika itu. moga kau berjaya di luar sana, yg mana dunia memang mengubah perspektif yg kau punya suatu masa dulu, yg mana dulu kau tidak sibukkan dunia seperti mana kau sekarang, yg mana kau dulu sangat prihatin dan periang namun lantaran kau sibukkan diri dengan dunia, aku jua mangsanya? ya Allah moga dunia tak kau jadikan peneman hidup. dunia sangat indah bila mana kau berada di awangan, tapi ingat lah mungkin harini hari kau berada di atas, mungkin jua hari yg kau angkuhkan sngat takkan ada lagi nanti. aku jua pelajar seperti mu, aku jua rasa pahit manis belajar, namun tidak aku perbuatkan dikau seperti mana kau buatkan aku, aku bukan marah tapi aku kecewaa

Ya,
aku boleh bangun sendiri, 
aku bukan takpunya akal utk pikir apa yg baik dan betul
aku bukan cengeng yg lemah 
aku cukup kuat bila mana aku redha dan pasrah
kerna aku tahu Allah punya perancangan yg lebih baik utk aku
aku yakin dan percaya

kau takmungkin akan rasa, 
walaupun berulang kali kau bilang kau pernah rasa yg sama,
tapi tetap takkan sama. kenapa?
kerna itu kasut kau, bukan kasut aku.
masing2 punya cerita tersendiri, 
di mana aku takada di saat kau bahagia,
jangan datang di saat aku jatuh,
cukuplah sekadar gelak tawa kau yg aku dengar dari jauh
itu sudah cukup membantu.

Kau tahu apa itu kuat?
kuat itu apabila kau menerima takdir dan ketentuan. tanpa kau tanya kenapa dan mengapa, kau redha kan segalanya. kerna kau taktahu rahsia Tuhan. Alhamdulillah, aku redha ♥

1 comment:

  1. Interesting. Derita yg dilalui ibarat anak panah yg ditarik kebelakang, ia akan meluncur laju ke depan bila dilepaskan. Keluar dari ujian dengan lebih kuat & hebat ....

    ReplyDelete